Direktlänk till inlägg 21 december 2011

vem e ja?

Av peace - 21 december 2011 09:02

hallo   alla Naturalistas!


ja e en tjej med lockigt afro hår och som har beslutat mig för att ta vara på mitt eget hår och sluta permanenta och använda plattången. För att lyckas göra denna förändring har jag därför startat denna blogg, tror de kommer vara lättare att vara engagerad. Mitt mål är att få håret att bli långt till midjan. Jag har idag axellångt hår, som de flesta afrikanska tjejer har. Jag har faktiskt aldrig sett en afrikansk tjej ha längre hår än till axlarna. Jag vet att det självklart beror på plattången och alla starka stylingprodukter som många av oss smetar på för att kunna kontrollera håret. Jag trodde jag skötte mitt hår brs och fattade inte varför mitt hår inte växte. Miss förstå mig inte nu, jag är inte ute efter att ge någon dålig samvete för att de använder plattången eller rakpermanentar sitt hår.  


Det jag vill med denna blogg är att lära mig mer om mitt naturliga hår och sprida kunskapen till andra som också vill göra en "revolution" och bli "naturalistas". Jag kommer berätta om varför de flesta afrohår har svårt att växa och hur man kan ta hand om håret på ett skonsamt sätt med hjälp av naturliga ekologiska råvaror. Tex hur man kan göra en egen leave-in balsam. Jag vill också skriva om olika håroljor och vad de är bra för. Alltså lite om allt möjligt som har med naturlig hårvård att göra. Jag har hittat en del bra youtube videor, men har under min resa lärt mig att man måste fakta granska och ta reda på varför en produkt är bra för håret. Tex är det många i youtube som sköljer sitt hår med äppelcidervinäger, men jag vill ta reda på VARFÖR det är bra, NÄR man ska använda det och HUR MYCKET man ska använda . Helt enkelt en VETENSKAPLIG sida av det hela. eftersom jag är en väldigt frågvis och nyfiken person vill jag inte bara pröva allt som sägs är bra.

Jag har också valt att inte visa mitt ansikte, eftersom jag vill behålla en del av mig själv för mig själv men kommer kanske ta kort på mitt hår.


så, fälj mig gärna om ni vill lära er något mer om erat naturliga hår. 


peace   

 
 
Linda

Linda

19 januari 2013 11:50

Hej! =)
Vad roligt att jag har hittat din sida! Ska bli spännande att följa din hårresa. Det finns en tjej som bloggar, hennes sida heter queenmoreen.blogg.se som faktiskt har längre hår än till axlarna, 100% jättefint hår har hon! =) Jag har också beslutat mig för att börja ta hand om mitt naturliga hår. Jag rakade av mig allt hår förra året. Har du rakpermanentat hår eller 100% naturligt just nu?

http://blackhaircare.blogg.se

peace

16 februari 2015 11:06

hej!
jätte kul att du fann min sida även om det nu var några år sedan. Jag vill gärna börja igen med bloggen. Jag har gjort mild texturaizer hos frissan när ja var mindre. Inte alltid de är lätt att ta hand om afro hår men ska bli kul att skika på din och queens sida för tips :) får se om de finns fler där ute ?
peace:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peace - 1 mars 2015 13:00

Av peace - 27 februari 2015 15:25

             Eteriska oljor är flyktiga ämnen som syror, alkoholer, aldehyder, ester, ketoner, fenolsyror och terpener som ger växten dess terapeutiska egenskaper. Dessa pressas eller destilleras ur växternas blad, blommor, frön eller rötter...

Av peace - 25 februari 2015 13:15


En sådan här applikator har jag sökt över allt, men hittar inte i någon butik, ni får gärna säga till om ni vet var!! Jag frågade snällt i en frisörsalong och de bad mig komma tillbaka någon dag för att hämta upp en tomflaska :) de tyckte ja var gull...

Av peace - 25 februari 2015 10:03

Skillnad? Med Svart ricinolja (jamaican black castor oil eller förkortat JBCO) har man rostat bönorna som bildar aska och detta häller man ner i oljan. Hos den ljusa oljan görs inte detta, den är 100% ren kallpressad ricinolja (Castor oil eller för...

Presentation


Heey!
Jag är en naturalista på 28 år som har ett stort hjärta för naturlig hälsa som aromaterapi & naturläkemedel.

Bloggen är mest om naturlig hårvård/hudvård.

Friskt hår=friskt hårbotten, oavsätt struktur & etnicitet.

Pic-Not me

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards