Direktlänk till inlägg 15 februari 2015

I am back, now to the future !!!

Av peace - 15 februari 2015 20:49

I am baaaaaaaaack ..... after 4 years....skit vad tiden går !

Jag har haft fullt upp med studier, jobb och ni vet allt som kan ta tid. Men jag har alltid haft kvar intresset. Det blev aldrig av att jag använde den vanliga ricinoljan regelbundet som man borde om man vill se ett resultat men jag tror att det också var fel tid punkt för mig, jag hade för många bollar i luften. Men jag minns att jag använde den flitigt på mina ögonfransar och ögonbryn. De växte faktiskt tjockare och snabbare till den grad att mina vänner märkte skillnad. Flaskan var liten men det finns nu större förpackningar hos crearome (heter Naturkosmetik kompaniet idag tror ja). Sen så var det om den svarta ricin oljan som jag precis hade fått höra om då. När jag nu bestämde mig för att prova ricinolja igen, fast tålmodigt denna gång, sökte jag den svarta ricin oljan istället eftersom det sades att den skulle vara ett snepp bättre, den fanns inte att köpa då men finns idag hos Afrikahälsan. Och gissa vad när jag sökte på nätet kom jag till min egen hemsida  och tro mig efter så många år hade jag glömt att jag startat en blogg men i vilket fall som helst tyckte jag de var synd att jag inte fortsatte,  idag kan jag säga att efter så många år har jag hunnit sammla på mig mera kunskaper som jag gärna vill dela med mig.


Jag återkommer varje månad för att berätta om hur många cm mitt hår har växt (ja har axel långt hår nu). Normalt växer håret ca: 1 cm varje månad för de flesta. Jag kan också nämna att det idag inte är lika viktigt att få mitt hår att bli långt, utan jag vill få tjockare och starkare hår som inte bryts av lika lätt. Har man haft en stressig period kan man få tunnare hårutväxt och tappa lite mer hår än normalt, vilket har varit i mitt fall, så därför vill jag nu mera fokusera på att vårda hårbottnet. 


De är ju inte bara vad du smetar på utan också gener,kosten och hälsotillstånd som bidrar till om håret växer bra eller inte. Så ja de finns många saker att ta upp :) dela gärna med er om ni har tips på något eller har frågor?

 


peace    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peace - 1 mars 2015 13:00

Av peace - 27 februari 2015 15:25

             Eteriska oljor är flyktiga ämnen som syror, alkoholer, aldehyder, ester, ketoner, fenolsyror och terpener som ger växten dess terapeutiska egenskaper. Dessa pressas eller destilleras ur växternas blad, blommor, frön eller rötter...

Av peace - 25 februari 2015 13:15


En sådan här applikator har jag sökt över allt, men hittar inte i någon butik, ni får gärna säga till om ni vet var!! Jag frågade snällt i en frisörsalong och de bad mig komma tillbaka någon dag för att hämta upp en tomflaska :) de tyckte ja var gull...

Av peace - 25 februari 2015 10:03

Skillnad? Med Svart ricinolja (jamaican black castor oil eller förkortat JBCO) har man rostat bönorna som bildar aska och detta häller man ner i oljan. Hos den ljusa oljan görs inte detta, den är 100% ren kallpressad ricinolja (Castor oil eller för...

Presentation


Heey!
Jag är en naturalista på 28 år som har ett stort hjärta för naturlig hälsa som aromaterapi & naturläkemedel.

Bloggen är mest om naturlig hårvård/hudvård.

Friskt hår=friskt hårbotten, oavsätt struktur & etnicitet.

Pic-Not me

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards