Direktlänk till inlägg 3 januari 2012

Ricinolja

Av peace - 3 januari 2012 20:49

Jag har hört mycket gott om ricinoljan, att den ska bidra till tjockare hårväxt. Jag tror dock att man måste massera hårbottnet för att öka de hela.


Hur som helst har jag köpt mig ricinolja från Crearome.  ÄLSKAR den nätbutiken     om det fanns en fysisk butik nära mig skulle jag säkert gå dit ofta, bli en stamkund:)  


SÅ jag har tänkt testa att ha lite ricinolja i hårbottnet och massera lite lätt ca: 10 min var tredje dag, tror inte det behövs oftare. Jag vet inte om de finns någon vetenskaplig bevis att ricinolja ska öka hårväxt men jag har hört från vänner att deras hår växer som ogräs med ricinoljan  :)   Jag har också varit inne på youtube en heldel där berättar både afroamericaner och personer med andra etniciteter om hur mycket ricinoljan hjälpt dem få nytt starkare hår. Dessa verkar också ha testat det mesta. Det har också nämnts att det finns en svart ricinolja, vissa tycker den verkar bättre och andra inte. I vilket fall så är vi alla olika och en sak kan inte passa alla. Tex passar olivolje inpackningar inte mitt hår men den funkar utmärkt för min syster som har annan hår struktur än mitt. Jag ska också försöka hitta lite mer fakta om ricinolja.


återkommer!!!!


peace  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av peace - 1 mars 2015 13:00

Av peace - 27 februari 2015 15:25

             Eteriska oljor är flyktiga ämnen som syror, alkoholer, aldehyder, ester, ketoner, fenolsyror och terpener som ger växten dess terapeutiska egenskaper. Dessa pressas eller destilleras ur växternas blad, blommor, frön eller rötter...

Av peace - 25 februari 2015 13:15


En sådan här applikator har jag sökt över allt, men hittar inte i någon butik, ni får gärna säga till om ni vet var!! Jag frågade snällt i en frisörsalong och de bad mig komma tillbaka någon dag för att hämta upp en tomflaska :) de tyckte ja var gull...

Av peace - 25 februari 2015 10:03

Skillnad? Med Svart ricinolja (jamaican black castor oil eller förkortat JBCO) har man rostat bönorna som bildar aska och detta häller man ner i oljan. Hos den ljusa oljan görs inte detta, den är 100% ren kallpressad ricinolja (Castor oil eller för...

Presentation


Heey!
Jag är en naturalista på 28 år som har ett stort hjärta för naturlig hälsa som aromaterapi & naturläkemedel.

Bloggen är mest om naturlig hårvård/hudvård.

Friskt hår=friskt hårbotten, oavsätt struktur & etnicitet.

Pic-Not me

Fråga mig

0 besvarade frågor

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards